Saturday, June 4, 2016

nak pi Guilin, tp tangan simen..??

kali ni aku nak pergi ke Guilin plak... sebenarnya Guilin takde langsung dalam plan aku... aku lebih berminat utk ke Xian... tp, sebab mak ayah aku nak ke Guilin, aku ikut je lah...

aku pergi ke Guilin kali ni dgn pakej Poto Travel... biasalah, nak pi jalan2 nih, abes semua baju beli baru... hahahahahahaaa...

tp, nak jadi cerita, 'malang tak berbau'... aku bawak pelajar ke pertandingan kereta solar... sekolah tuh dekat2 daerah sekolah aku gak... bkn jauh pun... masa nak uji kereta solar tuh, diaorg buat kat luar kelas... masa tuh tengahari, tu dia matahari dok atas kepala baguih dok ada... mmg panas gila... dalam panas2 tuh, teruja plak ada sorg pelajar aku, kereta solar yg dia buat dapat pi peringkat akhir...


masa dok tunggu nak mula peringkat akhir, aku pi la duduk kat kaki lima kelas dekat2 situ... aku pun amik gambar dari kaki lima kelas je... ntah macam mana, masa jalan2 dari kiri nak ke kanan, aku jatuh dari kaki lima tuh... dan yg malang ialah, masa aku jatuh, tgn aku tertampan lantai... pendek cerita, tulang aku retak... simenlah tangan, tgn kiri...

nangis weih, sakit... korang penah patah tulang dan kena simen dak..?? hanya org yang penah pakai simen je paham... kucing aku lah teman tiap2 hari... dan juga semua kawan2 yg mai melawat dan ada yg siap tolong belikan nasik, terima kasih...


masa kejadian tuh jadi, ada lagi 2-3 minggu lagi nak terbang ke Guilin... bila teringat nak travel, ah sudah... macam mana nak travel ngan tangan bersimen...?? baju apa aku nak pakai..? baju baru yg beli ari tuh tak leh pakai lah..?? kalau nak pakai t-shirt mesti tgn pendek, nak pakai cardigan ka..??

terpaksa terima hakikat nak kena travel dgn simen di tangan... mak ayah mai amik aku, dah dapat cuti, kita balik kampung je lah kan... sebelum blk, aku pergi ke Hospital Tunku Fauziah, Perlis sebelum aku blk Kulim... dgn harapan, nak mintak buka simen ganti ngan sesuatu yg lebih senang utk travel...

bila jumpa ngan doktor, dia pun menelek X-Ray tulang aku tuh... doktor kata, nih, macam retak tak retak je,,, aku pun senyum berharap... dan doktor pun kata, takpelah kita bukak je simen.... APPPPAAAAAAAAA.... seronoknya aku...

akhirnya bukak lah simen tuh... tp, sebenarnya sakit tau... sakit sungguh... bukan pasai sakit simen tuh...sakit retak tuh... tp sakit tuh tak rasa sgt sbb seronok tak payah pakai simen... yeeeeeaaaayyyy.... jom kita jalan2...

No comments:

Post a Comment