Wednesday, July 27, 2016

HKSBP 2015 = SBP Basketball Championship 2015...

macam biasa, setiap tahun acara Hari Kecemerlangan SBP (HKSBP) peringkat Zon mmg sgt dinanti oleh pemain bola keranjang... jadi bila masuk bulan Februari, mula dah soalan2 kat mana HK tahun ni cikgu? dan mengikut jadual sepatutnya HKSBP 2015 mmg sgt dekat dgn IKUPS...

ntah macam mana, pengurusan tahun ni membatalkan HKSBP yang sepatutnya di adakan di mana2 sekolah SBP... pasai apa..??? anak murid aku asyik tanya soalan tuh, tp aku x de jawapan... jd budak2 tuh sgt kecewa sbb harapan diaog sgt tinggi thn ni... konon nak menang peringkat Zon dan mewakili Zon ke peringkat Kebangsaan katanya...

sepanjang perjalanan tuh aku mmg x tahu lah apa yang terjadi, yg kemudian berakhir apabila HKSBP zon di ganti dgn satu program 'SBP Basketball Championship' 2015... tempatnya bkn di sekolah, tp di gelanggang luar dan tiada penginapan disediakan...

kalau tak pergi, mmg hancur musnah lah harapan anak2 bola keranjang aku tuh... jomlah, kita pergi... tempatnya di Seberang Jaya, dan aku dan Teh kena pikir gak lah kami nak lepak kat mana sepanjang perlawanan , 5 - 8 Mac tuh... jauh plak nak berulang dari Bukit Kayu Hitam ke Seberang Jaya... 

kami mohon utk menginap di SMS Sultan Mohd Jiwa, Sungai Petani, sbb itu lah sekolah yang paling hampir yang dapat terima kehadiran kami masa tuh... terima kasih tak terhingga sbb sudi gak menerima kami menginap di SMS Sultan Mohd Jiwa...

nasib baik tahun ni ada Teh ikut sekali, jd mudah utk kami berpecah sbb pasukan lelaki bermain di gelanggang A, pasukan perempuan pulak di gelanggang B yg mmg jauh... aku tinggal dgn pasukan lelaki, manakala Teh lebih yakin utk pasukan perempuan...

rezeki mmg menyebelahi IKUPS agaknya thn ni, bila kedua-dua pasukan lelaki dan perempuan sama-sama ke peringkat akhir... seronoknya yg amat bila dapat masuk ke peringkat akhir...tp, bila tgk balik kat lawan pasukan lelaki dan perempuan di akhir, harapan nak dpt johan tuh macam dah makin malap sikit... 

tp, aku rasa badi x dpt johan dah terlekat sebati kot dgn IKUPS...  badi tuh byk kat pasukan perempuanlah, kot thn ni jangkit kat pasukan lelaki... bila mula2 pasukan perempuan masuk ke separuh akhir dulu, IKUPS kalah teruk dengan SEMESTI... sepatutnya kami x bertemu dgn SEMESTI, tp akibat daripada ada KUASA BESAR yg campur tangan, lawan kami bertukar dari IGOP ke SEMESTI...

kekalahan yg mmg aku akan ingat selamanya... oopppsss, kalah menang mmg adat, tp pasukan aku kalah kerana KUASA BESAR mmg x leh terima lah...

kalah kedua kali plak, malang jugak kot... bila pasukan perempuan dapat masuk separuh akhir masa HKSBP di SERATAS thn lepas, semua org melompat gembira sbb dpt ke separuh akhir sekali lagi... jd, malam tuh aku cabut undi, angkat2 tgk lawan IKUPS di separuh akhir SAINSKU.... alamak weh... awatlah malang sungguh... pasai pa lah depa tukaq pi boh Zon SQL masuk Zon Utara....

malang atau tak malang, kena usaha habis-habisan... semoga sentiasa berjaya walau apa pun yang terjadi....

No comments:

Post a Comment