Thursday, June 25, 2015

phuket - krabi - hatyai

alhamdullilah, dah berehat... segarlah sikit.... hari ni, nak balik ke Krabi... pagi tuh, kami pi sarapan kat kedai depan hotel je... nasi campur ala Thai, sedap...

lepas makan, kami pun check-out dari hotel... sebelum meneruskan perjalanan pulang ke Krabi, kami singgah kat tepi pantai sekali lagi... dan amik gambar dulu, utk kenang-kenangan...


lepas tuh, kami pun meneruskan perjalanan pulang.... aku ingatkan ayah aku utk singgah di 'Sarasin Bridge'.... sekali, terlepas plak jalan utk ke bahagian bawah jambatan tuh.... x de rezeki nak amik gambar kat jambatan tuh...

tp, kami berhenti gak kat jambatan tuh, sbb ada gerai2 menjual barangan laut kering kat situ.... dan ayah aku beli nenas madu yang mmg manis gila...

sekali lg aku gunakan khidmat Waze utk penunjuk jalan pulang ke Krabi... ttp macam mana ntah, aplikasi Waze telah memberikan laluan terjauh utk sampai ke Krabi... dan kami terpaksa berpatah balik ke jalan yang asal... macam mana yang tersedar jalan jauh tuh..? bila berenti utk isi minyak, ayah dok beramah mesra bertanya kan jalan ke Krabi...

org tempatan di situ pun menunjukkan lah jalan ke Krabi.... ayah aku pun heran lah sbb dalam Waze tunjuk sebelah lain... lalu org2 di situ, suruh kami patah balik... sebenarnya jalan yg kami nak pergi berdasarkan Waze tuh pun betul, tp perjalanannya sgt jauh...

patutlah, nampak keadaan x berapa nak sama dgn keadaan masa nak pi Phuket hari tuh... heheheheee, dah salah jalan semua je perasan.... itu salah itu betul....

masa kami sampai di Ao Nang dah agak ptg... niat di hati nak tinggal di hotel tempat kami menginap dulu, La Venice Hotel... tp, agak susah nak parking kat kawasan tuh... kami melilau gak nak cari hotel dekat Ao Nang... pi tanya sana sini, semuanya full, kalau x full harga mahal gila...

last sekali, kami pergi je ke pekan Krabi dan tido di Hotel BoonSiam, hotel kami menginap masa dtg hari tu... selesa dan harga yang berpatutan...

esok harinya, kami teruskan perjalanan pulang ke Hatyai... dari Hatyai terus balik ke Malaysia... lepas ni, aku rasa aku akan buat tempahan awal utk hotel...

tidak ada masalah utk mencari hotel pada hari kejadian... byk pilihan hotel yang ada di sana... tp, aku rasa dengan buat tempahan 'online' kita dapat jimat gak wang sbb ada byk promosi harga kadang2 hanya ada pada tempahan 'online'... satu lagi, x perlulah kita melilau mencari hotel yg menepati bajet kita.....

lepas nih, kalau ada rezeki yang lebih, mungkin aku akan dtg sekali lagi ke Phuket, dengan lebih persedian nak terjun laut.... heheheheheeee...

No comments:

Post a Comment