Saturday, March 30, 2013

ingin menggapai bintang (iii)

aku dah bersedia utk turun ke gelanggang utk tgk perlawanan suku akhir pasukan perempuan IKUPS bertemu dgn SAINA...

penuh angan, sama ada diaorg berjaya utk sampai ke separuh akhir dan terus ke perlawanan akhir...?? angan2 tuh sekejap je, bila tiba2 aku mendapat tahu yg ada org membantah perlawanan yg akan berlangsung... 

lepas mendengar kisah bangkangan tuh, aku dgn rasa sakit hati, terus balik ke asrama, dan tertido... hah, terjaga dah dekat jam 3.15ptg... alamak, game pukul 4.00ptg... aku terus bgn dan kejutkan Yon, dan bersiap utk turun pi gelanggang...

aku pun terus je berjalan ke gelanggang, dgn keadaan baru bgn tido, heheheheheee... bila aku sampai aku nampak dioarg tgh dok kat bawah khemah masih menunggu... fuhhh, ingat dah terlambat.... masa tuh aku pun bgtau mengenai insiden yg berlaku... dan undian yg dijalankan menyebabkan separuh akhir nanti, pasukan IKUPS akan bertemu dgn SEMESTI kalau menang suku akhir kejap lagi...

diaorg terperanjat... tanya aku serius ka... ada plak aku main2, siap tertido sbb marah punya pasal, hahahahaaa ... teringat aku thn lepas masa HKSBP di SEMESTI, yg mana pasukan perempuan IKUPS kalah ngan SEMESTI masa separuh akhir jugak...

TAPI...!!! utk bertemu dgn SEMESTI di separuh akhir, kena menang suku akhir dulu... ni dah perasan nak masuk separuh akhir...

perlawanan suku akhir dgn SAINA mmg mendebarkan... macam dirancang, seperti thn lepas bertemu dgn tuan rumah... thn ni pun sama jugak, bertemu tuan rumah di suku akhir... sokongan dan sorakan mestilah lebih ramai kepada tuan rumah...


bila pihak SAINA mula mendahului, tahap ketensenan dan kerisauan mmg sgt tinggi... tu lah berangan nak p separuh akhir konon, suku akhir ni pun dah setengah mati...

tp, bila IKUPS mengikut dari belakang dgn menyamakan mata 11-11 ada harapan bersinar sikit... semua cubaan pasukan IKUPS utk mendptkan 3 mata semua kebykkan nya gagal... arrggghhhh, TENSEN..!! sbb tensen yg tinggi, jd tak sempat nak snap gambar....

bila mata dah sama, SAINA plak berjaya memboloskan diri dan menyumbat mata... apa nih main macam nih...??? weiiiih, TENSEN weiiii....!!! sekali lagi IKUPS menyamakan keadaan 13-13, kemudian sekali lagi 15-15, dan yg terakhir 18-18...

bila 18-18 tuh aku terpikir kalau kena masa tambahan, IKUPS mesti tak de peluang dah... tinggal 7 saat terakhir.... aarrrggghhhh, apakah...?? tiba2 Zatul Shazreena cuba utk 3 mata, dan MASUK....!!! aku terus, melompat teruja... terus bunyi wisel penamat dan secara rasmi IKUPS menang 21-18...

warrrrgghhhhhh, apa, MENANG...?? hahahahhaa, nak tercabut jantung punya berdebar debar... keadaan macam tuh mmg bergantung pada siapa yg bernasib baik... dan nasib itu menyebelahi IKUPS, dan melayakkan IKUPS ke separuh akhir...

semua org kegembiraan.... keadaan genting macam tuh, mmg menyeksa diri... aku dapat rasakan yg pasukan SAINA merasa kesal kerana membiarkan IKUPS dpt menyumbatkan mata...

oppps, sudahlah gembira sikit2... kena bersedia utk perlawanan seterusnya...

berehat sekejap... 

No comments:

Post a Comment