Thursday, March 15, 2012

Hari Kecemerlangan SBP Zon Utara 2012....

cuti pertengahan bulan Mac, dah aku siapkan diri utk pergi ke HKSBP.... setiap thn mmg aku akan pergi atas nama pengurus pasukan bola keranjang SBPIKP... Teh akan pergi sebagai seorg jurulatih (dan mmg dia melatih pun)... thn 2011, aku tak dpt join sbb clash ngan Mesyuarat Agung PIBG yg kebetulan jatuh pada hari yg sama ngan HKSBP zon di SMS Bagan Datoh....

aku amik cuti hari khamis, aku balik kulim dulu... nanti diaorg jemput aku dalam perjalanan pergi ke SEMESTI...  aku tunggu diaorg kat depan Hospital Seberang Jaya dlm jam 10.15pg... Teh bagitau yg diorg bertolak dari SBPIKP jam 8.30pg... katanya singgah di Gurun utk makan pagi...

dalam 10.30pg, baru nampak bayang bas sekolah SBPIKP.... perjalanan ke Teluk Intan diiringi dgn hujan sepanjang jalan... jd perjalanan agak perlahan...

perjalanan ke Teluk Intan, mmg agak jauh.... mungkin satu sbb takde jalan lebuhraya utk ke Teluk Intan, kalau ada pun kena exit jauh dari destinasi.... dari Changkat Jering, dalam pukul 12tghari.... hujan pun mula turun lebat... dalam hati berfikir macam mana nak main bola keranjang dalam hujan nih..???

dah hujan, maksudnya mesti sejuk gila dalam bas.... pastuh budak2 ni ke depan minta driver bas berenti utk ke tandas.... aku kata nak berenti kat mana, ladang kelapa sawit ada lah.... kalau dari Changkat Jering, nak ke simpang Lumut-Teluk Intan pun aku rasa dalam 1-2jam... dah lah agak susah nak cari stesen minyak, kalau ada pun selalunya jarak jauh antara satu sama lain... 

akhirnya terjumpa ngan satu stesen minyak, mmg abes diserbu lah tandas kat situ... macam biasalah, budak2 mmg asyik tanya soalan "jauh lagi ke, bila nak sampai' dan soalan2 sewaktu dgn nya... akhirnya dalam jam 3.30ptg, SBPIKP adalah sekolah pertama tiba.... lepas kitaorg sampai, SERATAS lak sampai.... 

kemudian, ada perjumpaan sekejap dgn Mr Liew... hujan tak berenti sejak kami sampai, so, perjumpaan dibuat di kantin je lah.... Mr Liew memberitahu perkara2 basic yg penting... biasalah, bila Teh bgtau semua tak mau dgr (dgr... tp masuk telinga kiri keluar telinga kanan)... kena dgr dari org lain baru percaya, padahal benda yg sama je...

khusyuk gila...
lepas dgr serba sedikit dari Mr Liew, semua balik ke asrama penginapan... semua org dah bersedia ngan game pertama esok, pasukan perempuan akan mulakan dengan bertemu team dari SAINA, team lelaki plak dgn team dari SABDA... 

mlm tuh waktu perjumpaan semua jurulatih, pengurus bola keranjang, masing2 agak runsing dgn keadaan hujan... takut2 kalau hujan berpanjangan dari pagi hingga malam, game akan ditunda ke hari seterusnya... jd semua org berharap agar cuaca terang dan tak hujan supaya game tak perlu ditunda ke hari seterusnya... 

apa pun, kita tunggu esok yek...

No comments:

Post a Comment